Dieta w ciąży

Artykuły

Dieta w cukrzycy ciążowej
W klasyfikacji cukrzycy ciążowej, w zależności od stopnia zaburzeń wyróżnia się dwa typy choroby: Typ G1 – wystarczającym sposobem ... dalej
Uwaga na potrawy smażone
W przypadku ciąży spożywanie tego typu dań może rzutować nie tylko na duży wzrost wagi u matki ,ale także ... dalej
Czy można ćwiczyć w ciąży?
Wykonywanie ćwiczeń fizycznych w ciąży nie tylko przynosi korzyści w postaci utrzymania lepszej kondycji, ale także minimalizuje w tym okresie objawy lekkich zaburzeń zdrowotnych oraz poprawia samopoczucie i samoocenę co jest szczególnie ważne dla łagodzenia chwiejnych stanów emocjonalnych. dalej
Witaminy i minerały w ciąży
W przypadku kobiet ciężarnych zapewnienie odpowiedniej podaży tych składników jest niezwykle istotne.Niedobór wielu z nich może zakłócać prawidłowy przebieg ... dalej
Zapotrzebowanie na tłuszcze w ciąży
Odpowiedni rodzaj tłuszczu jest ważny dla prawidłowego rozwoju płodu, szczególnie jego struktur mózgowych. Nie bez znaczenia jest również odpowiednia ... dalej
Zapotrzebowanie na białko w trakcie ciąży
Odpowiednia podaż białka warunkuje sprawne funkcjonowanie organizmu matki i stwarza optymalne warunki dla prawidłowego rozwoju organizmu dziecka w całym ... dalej
Zapotrzebowanie na węglowodany w trakcie ciąży
Chcąc ustrzec się ewentualnych powikłań zdrowotnych należy zwracać bardzo dużą uwagę nie tylko na ilość węglowodanów, ale także ich ... dalej
Warzywa i owoce
Warzywa i owoce to niezwykle istotne źródło witamin i minerałów dla kobiet w ciąży. dalej
Mleko i produkty mleczne
Odpowiednie spożycie mleka i produktów mlecznych w trakcie trwania ciąży jest niezwykle istotne, gdyż warunkuje dowóz potrzebnej ilości wapnia. dalej
Ile wody należy pić w ciąży?
Brak odpowiedniego nawodnienia organizmu może istotnie utrudniać przebieg rozmaitych procesów metabolicznych i fizjologicznych, które sprzyjają prawidłowemu rozwojowi ciąży. dalej
W ciąży należy ograniczać sól
Zbyt duże spożycie soli w trakcie trwania ciąży sprzyja powstawaniu nadciśnienia oraz obrzękom. Nadmiar sodu nie jest też obojętny ... dalej
Czy wolno pić kawę w ciąży?
Generalnie kobieta w ciąży nie powinna pić kawy. Zbyt duże jej spożycie może wpływać negatywnie na rozwijający się organizm ... dalej
Zakaz spożywania alkoholu w ciąży
Kobieta ciężarna nie powinna spożywać żadnych napojów alkoholowych, gdyż wiązać się to może z ryzykiem wielu zaburzeń w rozwoju płodu składających się na tzw. płodowy zespól alkoholowy (FAS). dalej
Cukier i słodycze w ciąży
Kobieta ciężarna powinna znacząco ograniczyć spożycie cukru w diecie, gdyż jego nadmiar może rzutować negatywnie zarówno na organizm matki ... dalej
Jak planować posiłki w trakcie ciąży
Każda kobieta ciężarna powinna zadbać o prawidłową ilość posiłków, starać się je spożywać w miarę o wyznaczonych porach oraz ... dalej
Urozmaicenie diety w ciąży
W trakcie przebiegu ciąży niezwykle istotne jest zapewnienie odpowiedniej różnorodności pokarmów. dalej
Ile kalorii powinna spożywać kobieta w ciąży?
Odpowiednia podaż kalorii w diecie ciężarnej kobiety jest niezwykle istotna. Nie oznacza to jednak, że potrzeby energetyczne w ciąży ... dalej
Masa noworodka
Waga noworodka w dużej mierze uzależniona jest od masy ciała kobiety przed zajściem w ciążę jak również przyrostu wagi w trakcie jej trwania. dalej
Wzrost wagi w ciąży
Wzrost wagi w trakcie trwania ciąży jest procesem naturalnym, związanym z istotnymi zmianami anatomicznymi i fizjologicznymi jakie w tym ... dalej
Ciąża pod okiem dietetyka
Narodziny dziecka to niezwykle ważny okres w życiu każdej kobiety. Jednym z najważniejszych czynników warunkujących prawidłowy przebieg ciąży, a ... dalej