BCAA

Ocena:
0
Mam 52 lata, rozpoczynam treningi do pierwszego w życiu 1/4 triathlon ironman. Start w czerwcu, w marcu BIEG PIASTÓW. Słabo pływam, stąd na razie nacisk na pływanie 3 x w tygodniu, do tego bieganie 3x w tygodniu. Mam w tygodniu jeden dzień wolnego. Treningi się zmienią, chodzi o BCAA. Już miesiąc wcześniej poczułem, że po tygodniu trenigów jestem zmęczony ale nie zajechany. Postawiem na razie na BCAA. Przy treningach ponad 60min. 1g/10kg masy ciała 20-30 min przed i bezpośrednio po. Czy przy pływaniu (zajmuje mi 60 min.) może być 0,5g/10 kg masy ciała przed i po. Jak w tym samym dniu wypadnie mi drugi trening (po połaczniu dyscyplin) to znowu BCAA, czy nie za dużo tego będzie. Pozdrawiam

1 odpowiedź

Ocena:
0
Panie Irku, proponuje nieco "zelżyć" tą procedurę suplementacji. W przypadku kiedy planuje Pan dłuższy wysiłek (pow. 2 godzin) można przyjąć ok. 6-7g BCAA 40 min przed treningiem, w innych okolicznościach stosować 3g przed i 3g po treningu. Jeżeli wypadają dwie jednostki treningowe można przyjąć 2g przed każdą i 2g po każdej jednostce treningowej. W przypadku, jeżeli te jednostki cechują się wysoką intensywnością, można te dawki zwiększyć do 3g. W dni wolne może Pan dołożyć po 1-2g BCAA do każdego posiłku.
22.01.2013 14:09
Przyjmuję w poradniach:
Kraków • Ostrów Wielkopolski

dr Dariusz Szukała
Dobry Dietetyk
Odpowiedz w tym wątku