Brak efektów odchudzania a hormony

Ocena:
0
Witam serdecznie. Mam 19 lat, 159cm i ważę 54kg. Mijają już prawie 3 miesiące odkąd zaczęłam się racjonalnie odżywiać i ćwiczyć, a mimo tego nie schudłam ani kilograma. Jem 5 posiłków dziennie co 3h (nabiał, produkty pełnoziarniste, owsianki, jajka, chude mięso, ryby, dużo kasz np. jaglana, gryczana itp.). Słodyczy nie jem wcale, nawet nie mam już na nie ochoty (ewentualnie raz na jakiś czas zjem kostkę czekolady 90% kakao); za przekąski między posiłkami służą mi jogurty naturalne, orzechy, owoce lub surowe marchewki które bardzo lubię. W każdym posiłku łączę białka i węglowodany złożone, wieczorem ograniczam węgle na rzecz białka. Nie jem przetworzonej żywności, piję 1,5l wody dziennie; nie słodzę herbaty i kawy. 5-6 razy tygodniowo ćwiczę po 30min., są to ćwiczenia na pośladki, uda oraz na brzuch. Zauważyłam, że tłuszczyk na brzuchu zaczyna powoli znikać, a w talii ubyło mi 3cm. Mimo tego waga nie spada; nawet przybyło mi 2kg, ale po ubraniach tego nie widać. Talia się ładnie zarysowała, jednak za nic nie mogę wyszczuplić nóg i pośladków. Dodam, że mam problem z nieregularnymi miesiączkami; badania wykazały, że mam za niski poziom progesteronu (wynosi on 0,42). Leczę się Luteiną. Czy ten hormon ma wpływ na to, że waga mi się nie zmienia?

3 odpowiedzi

Ocena:
1
Hej Kamila!

To w jaki sposób opisujesz swoje żywienie wygląda na naprawdę racjonalne podejście. Tak trzymaj!

Nie wiem jednak w jakich ilościach i co kiedy konkretnie jesz. Czy nie zapominasz o warzywach (np. sałatki, surówki, warzywa gotowane? )

Proponuję Ci kilka ciekawych artykułów. Dzięki nim na pewno jeszcze lepiej zbilansujesz swoją dietę oraz zrozumiesz że najważniejszy jest poziom tkanki tłuszczowej a nie WAGA - CYFRY.
Jeśli gubisz centymetry a waga stoi w miejscu to mogę Ci tylko pogratulować bo oznacza to że gubisz właśnie tkankę tłuszczową! Oszczędzasz przy tym mięśnie. One podczas treningu są nawodnione (gromadzą glikogen) a więc waga na pierwszy rzut oka może wzrosnąć. W ogóle się tym nie przejmuj! Twoja waga jest obecnie prawidłowa. Najważniejsze jest Twoje samopoczucie oraz wygląd.
Artykuły:
http://fitdietetyk.pl/czytelnia/10009/szczupla-talia/

http://fitdietetyk.pl/centrum-wiedzy/16/zywnosc-i-zywienie/?p=2

http://fitdietetyk.pl/czytelnia/179/ujedrnienie-1800kcal/


Dodatkowo jeśli Twoje miesiączki są nieregularne może to wynikać z wysokiego poziomu prolaktyny. Sugeruję wykonać test "prolaktyna test z metoklopramidem" w laboratorium. Zapytaj swojej Pani doktor.
Druga sprawa to to, że jesteś jest młodziutka i wszystko jest jeszcze rozchwiane a więc spokojna głowa.

pozdrawiam i powodzenia!
Karolina
23.11.2013 14:43
Przyjmuję w poradniach:
Kraków

http://www.kozela.dobrydietetyk.pl/
Jeśli chodzi o posiłki, to jem mniej więcej w takich godzinach: 6.30 śniadanie (np. jajecznica, dwie kromki chleba żytniego, do tego warzywa + kawa z mlekiem bez cukru), II śniadanie o 10-11 (bułka grahamka z piersią z kurczaka i papryką, jabłko), obiad 14-15 (kasza jaglana, ryba/pierś z kurczaka, surówka), podwieczorek 17.30-18 (jogurt naturalny, jabłko lub gruszka), kolacja o 20 (kromka chleba żytniego, serek wiejski, warzywa).
Jem sporo warzyw, bo bardzo lubię (różne surówki, warzywa na patelnię do obiadu czy świeże do kanapki).
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam!
Kamila, - menu świetne! Muszą być efekty! Wytrwałości ! W 3 miesiące ciężko zmienić kilkanaście lat, tu trzeba cierpliwości i zmiany nawyków na całe życie, czego Ci życzę !!!

pozdrawiam!
Karola
Odpowiedz w tym wątku