Ćwiczenia w domu

Ocena:
0
Witam. To moje pierwsze pytanie. Dziś zaczynam dietę, a mój cel to 15 kg. Plan posiłków mam przygotowany, ponieważ w szkole spotkałam się z takim przedmiotem jak dietetyka. Moje pytanie będzie pod kątem wysiłku fizycznego.
Jakie ćwiczenia mogę wykonywać w domu, jak długo i ile razy w tygodniu żeby przynosiły jakiś efekt?
Czy lepiej biegać przed kolacją czy po?
Z góry dziękuję za odpowiedź :)

4 odpowiedzi

Ocena:
1
Najważniejsze jest to, aby forma aktywności fizycznej jaką wybierzemy sprawiała nam przyjemność, bowiem to zagwarantuje nam większą wytrwałość w dążeniu do celu. Przy takiej porze roku jak lato, wachlarz ćwiczeń jest dość spory. Najbardziej zalecane będą jednak wysiłki, które możemy wykonać w dłuższej jednostce czasu, czyli tutaj sprawdzą się szczególnie: marsze, marszobiegi, jogging, jazda rowerem, itp. Istotne są tutaj trzy czynniki: częstotliwość, czas i intensywność. Aby ćwiczenia dawały wyraźny efekt powinny być wykonywane przynajmniej 4 razy w tygodniu, tak aby nie robić przerw dłuższych jak 2 dni. Czas trwania wysiłku (jeżeli nie ma jakiś szczególnych przeciwwskazań) powinien trwać min. 30-40min, a tempo powinno być takie, aby umożliwiało w takim czasie ruch nieprzerwany. Jeżeli obecna kondycja nie jest jeszcze najlepsza proponuje marsze i jazdę rowerem. W przypadku treningu rowerowego, ze względu na angażowanie mniejszej ilości grup mięśniowych, trening powinien trwać min. 60min. Bieganie jako podstawę wysiłku proponuje wdrożyć wtedy, kiedy będziemy w stanie przebiec nieprzerwanie min. 30min. jeżeli trening będzie bardziej intensywny lub objętościowy, to warto go wykonać przed kolacją. jeżeli jest lżejszy np. spacer można po kolacji.
21.06.2012 17:44
Przyjmuję w poradniach:
Kraków • Ostrów Wielkopolski

dr Dariusz Szukała
Dobry Dietetyk
Bardzo dziękuję za cenne rady :)
A może jakiś crossfit albo tabata?
luknij youtube tam jest sporo cwiczeń trening trwa max 20 min a efekty sa piorunujące :)
pozdr
Fajnym pomysłem są ćwiczenia z piłką. Jak masz dzieci, to możecie "bawić się" w ten sposób wspólnie. Tylko nie zróbcie sobie szkody piłką złej jakości. Idźcie do jakiegoś sklepu ze sprzętem fitness albo do sklepu, w którym jest sprzęt rehabilitacyjny np. ACTIMED.
Odpowiedz w tym wątku