Jaka suplementacja i odżywianie podczas jazdy na stoku

Ocena:
0
Jak powinienem się odżywiać i suplementować w trakcie długiej jazdy na stoku po 6-7 godzin dziennie przez 7 dni pod rząd?
Proszę o jakieś wskazówki wliczając: posiłki, suplementy(BCAA, creatynę, glutaminę, hmb, itd. itp, batony białkowo-energetyczne, napoje, wodę itd.
Moja waga: 77kg, wiek 40 lat.


Pozdrawiam
Michał

1 odpowiedź

Ocena:
0
Witam Panie Michale, podczas kilkudniowych wyjazdów na narty/deskę ciężko jest ściśle przestrzegać zaleceń dietetyczny, dlatego warto wspomóc się dostępnymi ,,uzupełniaczami" diety. Wspomniane przez Pana suplementy mogą wpłynąć pozytywnie na proces regeneracji przy wielogodzinnym wysyłki fizycznym. Proponuję z przedstawionej listy zastosować BCAA - 4g 30min przed wyjściem na stok i po wysiłku 4g, kreatynę w dawce 5g rano na czczo i kolejne 5g po wysiłku. Oczywiście staramy się w miarę możliwości zjadać posiłki co 3-4h, w zależności od dostępności z pomocą przychodzą batony węglowodanowo-białkowe, które mogą zastąpić posiłek, ewentualnie dobrym zamiennikiem byłaby odżywka typu Gainer w porcji 70g, również jako zamiennik posiłku, z napojów może być woda mineralna bądź napój izotoniczny.Życzę bezpiecznych i szybkich zjazdów.
19.11.2014 14:46
Przyjmuję w poradniach:
Lębork • Rumia • Wejherowo

mgr Kamil Osowski
Dobry Dietetyk
Dziękuję.
O to mi chodziło. Będę się do tego stosował.
Dziękuję za porady.
Stosowałem się do nich.

Mam jeszcze pytanie uzupełniające: czy podczas tego wielogodzinnego wysiłku warto pić CARBO zamiast samej wody?
Zakładam, że odżywiam się mniej więcej co 3 godziny podczas jazdy na stoku, nie mniej jednak wysiłek fizyczny jest wielogodzinny.

Przykładem może być ten preparat:
http://strefamocy.pl/pl/carbo/462-olimp-carbo-nox-1000-g.html
Oczywiście przy długotrwałym wysiłku zalecane jest uzupełnianie płynów nie tylko pod postacią samej wody, proponowałbym jednak zaopatrzyć się w produkt z którego ,,powstanie" napój izotoniczny, będzie on dużo lepiej uzupełniał utracone podczas wysiłku elektrolity np: Isoplus Olimp. Pozdrawiam
OK. ISO Plus znam.
Myślałem, że przy tak długim wysiłku bardziej potrzebne będzie uzupełnianie węglowodanów niż "lepsze nawodnienie".

Zatem ISO Plus będzie wdrożony.

Dziękuję.
Przy tak długim wysiłku można wprowadzić jeszcze formę ,,szybkiego posiłku" w trakcie krótkiej przerwy pomiędzy zjazdami pod postacią batoników węglowodanowo białkowych.
Odpowiedz w tym wątku