Nadwaga

Ocena:
0
Witam, mam problem z nadwaga, chciała bym schudnąć ale też nie bardzo wiem jak zaplanować posiłki. Od 2 tygodni nie jem słodyczy. W ciągu tych 2 tygodni schudłam 2 kg. Mój przykładowy jadłospis dzienny to śniadanie; płatki owsiane z płatkami ryżowymi 2 śniadanie; 2 kanapki z pomidorem (chleb żytni pełnoziarnisty) obiad; sałatka z jogurtem (pierś z kurczaka, kukurydza, papryka, ryż biały) podwieczorek; jakiś owoc i kolacja; rzadko jem kolacje ale jak już to jajko na twardo. Dodam żę mam 19 lat 163cm wzrostu i w chwili obecnej ważę 83 kg. Chciała bym prosić o inne przykładowe jadłospisy dobre sprawdzone ponieważ moje się bardzo często powtarzają. Moja idealna waga do jakiej chce schudnąć to 55 kg. Na końcu też dodam że dużo spaceruje (dziennie po ok 5/10km ), ćwiczę na piłce i w szkole na wf-ach i chce wrócić do biegania.

4 odpowiedzi

Ocena:
0
Witaj Walentyno,
Przez forum nie jesteśmy w stanie udostępnić Ci kilku rożnych jadłospisów. Jeżeli byłabyś zainteresowana ułożeniem jadłospisu to zachęcam do odwiedzenia jednego z naszych gabinetów. Placówki funkcjonują na terenie całej Polski, także na pewno znajdziesz dietetyka przyjmującego najbliżej Twojego miejsca zamieszkania. Na chwilę obecną zapraszam Cię do zapoznania się z przykładowym menu na redukcję masy ciała na stronie https://fitdietetyk.pl/centrum-wiedzy/23/przykladowe-diety-dla-kobiet/.

Pozdrawiam serdecznie
Odpowiedz w tym wątku
Ocena:
0
Witaj,
jak Ci idzie dieta?

Obliczyłam, że Twoje BMI wynosi 31, co oznacza już otyłość a nie nadwagę, więc naprawdę mam nadzieję, że uda Ci się schudnąć. Po pierwsze powinnaś zgłosić się do lekarza i sprawdzić, czy nie masz problemów hormonalnych np. z tarczycą.

Jedzenie, którego powinnaś unikać: słodycze, słodzone napoje, soki, jogurty owocowe, serki homogenizowane, wszelakie kupione sosy do sałatek i wszelkie przetworzone produkty i fast foody.

Moim zdaniem możesz jeść w miarę normalne posiłki, jednak powinnaś zmniejszyć ich porcje. Do śniadania dodawałabym różne owoce. Jednego dnia jabłko, innego banana itd. to urozmaici Twój jadłospis i doda wartościowych składników do diety. Zamiast jednej z kanapek zjedz łyżkę migdałów lub innych orzechów (żadnych solonych!). Zamiast sałatki na obiad przygotuj sobie rybę (np. usmaż na małej ilości oleju) z dwoma małymi ugotowanymi ziemniakami i surowymi warzywami (lub jedz to samo, co pozostałe osoby w Twoim domu - tyle że mniej). Zamiast jaj zawsze możesz zjeść twaróg lub wędzoną rybę.

Zastanawiałaś się kiedykolwiek z czego wynika to, że przytyłaś? Bo musiał być jakiś powód, że jadłaś więcej niż powinnaś. Zrozumienie tego pozwoli Ci łatwiej schudnąć i nie przeżyć na własnej skórze efektu jojo. Pamiętaj, Twoje ciało nie jest Twoim wrogiem. Ono też chce schudnąć, więc pomóż mu właściwym jedzeniem i ruchem.

To może jeszcze warto zastanowić się nad zmianą swoich nawyków żywieniowych? Przydatna może być tutaj aplikacja na telefon Befit, która podaje wiele przydatnych porad odnośnie właściwego odżywiania się jak również co do aktywności fizycznej.
Odpowiedz w tym wątku
Ocena:
0
W moim przypadku super się sprawdził suplement diety figura no-apetite. Oczywiście sam suplement nie podziałałby pewnie, gdybym też nie zmieniła diety, ale na pewno bardzo mi ułatwił, bo przez to, że zmniejsza łaknienie, to mnie tak do jedzenia nie ciągnęło i łatwiej było wytrwać na diecie :)
Odpowiedz w tym wątku