Początki na siłowni, budowa i ujędrnanie ciała

Ocena:
0
Witam! Piszę, bo pogubiłam się już we wszystkim, jakiś czas temu schudłam 20 kg, teraz postanowiłam zaspać się na siłownie by ujędrnić i wyrzeźbić ciało. Nie mam nadwagi, ale w okolicach brzucha pozostało jeszcze trochę zbędnego tłuszczu. Korzystałam z rad dietetyka, który ułożył mi odpowiedni plan żywieniowy, teraz mam problem z ćwiczeniami.
Mam 157 cm, warzę 50 kg, jestem wegetarianką, wiek 25lat
Nie wiem jak często powinnam chodzić i ćwiczyć na siłowni oraz ile razy w ciągu tego czasu ćwiczyć każdą partię mięśniową?
Czy powinnam spożywać dodatkowe białko?
Jak i z jaką intensywnością powinnam ćwiczyć, bo miało to efekt?
Co jeść by zbudować tkankę mięśniową?
Na jakich ciężarach i obciążeniach bazować?
Z góry dziękuję za pomoc

1 odpowiedź

Ocena:
0
Witam,
Rozpoczynając trening na siłowni warto ćwiczyć 2-3 razy tygodniowo wykonując trening siłowy całego ciała. Początkowo nie dzieli się treningu, lecz dobiera po 2 ćwiczenia na każdą z partii mięśni po odpowiednio wykonanej rozgrzewce. Aby ujędrnić i wzmocnić mięśnie można trenować stosując 13-18 powtórzeń w 2-3 seriach każdego ćwiczenia. Obciążenie proszę dobrać tak, aby ostatnie powtórzenie w ostatniej serii było skrajnym - ostatnim możliwym do wykonania. Po treningu można włączyć 20-30 min wysiłku aerobowego o umiarkowanej intensywności korzystając z bieżni, orbitreka, steppera czy wioślarza w celu spalenia pozostałej zbędnej tkanki tłuszczowej, nie zapominając o rozciąganiu. W celu redukcji tkanki tłuszczowej można także zastosować 2 razy w tygodniu intensywny trening interwałowy.
Po treningu należy spożyć posiłek zawierający za równo białko, jak i węglowodany. Pani dieta w przypadku ćwiczeń powinna zawierać większą ilość białka, jednak nie ma konieczności stosowania suplementacji. Jeśli Pani jadłospis zostanie dostosowany do wykonywanego wysiłku przez dietetyka i uzupełni dodatkowe zapotrzebowanie na białko w produktach naturalnych nie ma potrzeby korzystania z suplementów diety oraz odżywek.
Pozdrawiam
Ja swoje początki zaliczyłam w klubie Saturn Fitness i tak mi zostało, że do tej pory tak chodzę, najlepszy klub w w Warszawie tylko jak zawsze najważniejszy jest regularny trening. ja teraz ćwiczę już 3-4 w tygodniu w klubie i czasami dodatkowo jeszcze w domu
Odpowiedz w tym wątku