Siłownia i redukcja tłuszczu

Ocena:
0
Czy ćwicząc tylko na siłowni można zredukować tkankę tłuszczową. Od pewnego czasu chcę się rozprawić z nadwagą ale nie bardzo widzę efekt. Wręcz przeciwnie, przybieram na wadze :(

6 odpowiedzi

Ocena:
1
Generalnie, ćwiczenia z obciążeniem, nie należą do zasadniczych wysiłków powodujących spalanie tkanki tłuszczowej, ale mogą jednak mogą mieć duże znaczenie wspomagające ten proces. Pod wpływem wysiłku siłowego dochodzi do bardzo silnego pobudzenia współczulnego układu nerwowego, oraz zwiększonego wydzielania adrenaliny, noradrenaliny, a także hormonu wzrostu i testosteronu. Wszystkie te hormony wykazują silne działanie w obrębie tkanki tłuszczowej, powodując szybki jej rozpad i umożliwiając tym samym późniejsze wykorzystanie jej zasobów w przemianie materii. W rezultacie stosowania ćwiczeń siłowych pobudzeniu ulega także złożony system enzymatyczny. Aktywność swoją zwiększają nie tylko enzymy odpowiedzialne za proces degradacji komórek tłuszczowych, ale również te, biorące bezpośredni udział w syntezie włókien mięśniowych. Nasilenie tych reakcji powoduje ogólny wzrost stosunku masy mięśniowej do tkanki tłuszczowej, co w znaczący sposób podnosi przemianę materii i nasila proces spalania kalorii. Jeżeli organizm przebierze ok. 1kg mięśni jest szansa że spalanie kalorii podniesie się o 100kcal na dobę. Tak wiec podsumowując ćwiczenia siłowe mogą być pomocne, ale żeby spalić tłuszcz trzeba dołożyć przede wszystkim treningi tlenowe (jazda rowerem, marszobiegi, itp) Jeżeli nie włączymy ćwiczeń tlenowych może się okazać, że tempo wzrostu masy mięśniowej będzie przebiegać intensywniej niż redukcja tłuszczu co spowoduje wzrost wagi i powiększenie się sylwetki. Tutaj jednak należy pamiętać, ze waga może być mylnym odzwierciedleniem efektów, gdyż jej wzrost może być uwarunkowany przyrostem mięśni. Tłuszcz może natomiast spadać. Warto tutaj skupić się nie tyle na wadze co śledzić jak zmienia się skład ciała.
01.07.2010 15:23
Przyjmuję w poradniach:
Kraków • Ostrów Wielkopolski

dr Dariusz Szukała
Dobry Dietetyk
Moim zdaniem ćwiczenia to tylko połowa sukcesu. Druga część to dieta. w przypadku redukcji chyba najważniejsza jest regularność w jedzeniu. jedz 5 niewielkich posiłków w ciągu dnia. staraj się zadbać o to żeby były one bogate w kwasy omega-3. Raz że hamują one łaknienie a dwa przyspieszają proces spalania tkanki tłuszczowej. Kwasy można wprowadzić do diety za pomocą kapsułek, ale chyba lepiej łączyć przyjemne z pożytecznym, dlatego osobiście polecam tłuste ryby czyli jakiegoś śledzia czy makrelę. DO tego sałatka z kiszonej kapusty i olejem golden drop rzepakowo lnianym. Efekty dostrzeżesz szybko :D
Tabletki na odchudzanie African Mango - http://nplink.net/Q2lHxJrO Dzięki African Mango straciłem prawie 13 kg i 12 cm w pasie.
Odpowiedz w tym wątku
Ocena:
0
Wprowadź przede wszystkim aeroby, gdzieś 40 minut na rowerze stacjonarnym, najlepiej po siłce a szybko zobaczysz efekt. Dorzuć też jakiś dobry spalacz przed treningiem
Odpowiedz w tym wątku
Ocena:
0
Tutaj jest fajny artykuł na temat ćwiczeń http://www.dobrydietetyk.pl/czytelnia/62/cwiczyc_by_schudnac/
Rzeczywiści tak jak trafnie zauważył Darek spadek kilogramów nie musi być wymierny w kontekście utraty tkanki tłuszczowej. Praktycznie wymierniejsze mogą okazać się ubrania. Natomiast jeśli mielibyśmy być dokładniejsi proponowałbym skorzystanie co jakiś czas z wagi z funkcją pomiaru poziomu tkanki tłuszczowej. Waga nawet średniej klasy powinna nam pokazać jak zmienia się nasz skład masy ciała.
Co to treningu tlenowego po siłowni proponowałbym minimum 40 minutowy marsz lub względnie bieg (jeśli wydolność na to pozwala) na bieżni. Jak nie ma bieżni rowerek stacjonarny w takim samym wymiarze czasowym, dodatkowo 3-4 razy w tygodniu marsz na świeżym powietrzu.
Powodzenia
Odpowiedz w tym wątku
Ocena:
0
Spróbuj zastosować naturalne preparaty wspomagające odchudzanie, szybciej zobaczysz efekty i nie będziesz się zniechęcać. mogę polecić zaufane środki z http://www.nuvialab.pl/uroda/wyszczuplanie/ bo testowałem je na sobie.
Odpowiedz w tym wątku