Staki kreatynowe- czy są bezpieczne?

Ocena:
0
Witam, mam pytanie czy staki kreatynowe takie jak Trec nitrobolon II czy FA Xtreme Detonator są suplementami bezpiecznymi dla zdrowia na dłuższą metę. Zamierzam tego typu suplementy stosować cyklicznie(8 tygodniowy cykl, potem drugie tyle przerwy.) Mam 18 lat, zdrowo się odżywiam oraz regularnie cwicze na siłowni.

3 odpowiedzi

Ocena:
0
Witaj. Dwa przedstawione przez Ciebie produkty to jedne z najlepszych moim zdaniem staków kreatynowych - przedtreningowych - dostępnych na rynku. Oba preparaty zawierają legalne i zgodne z etyką sportową substancje. Opierają się o synergię działania tlenu azotu (pompa mięśniowa, wzrostu buforów alkalicznych, szybsza komunikacja - przepływ krwi w całym organiźmie i dzieki temu lepszy transport składników odżywczych) oraz najnowocześniejszych i teoretycznie najskuteczniejszych form kreatyny. Masz jednak 18 lat a więc pytanie - co będziesz brał za kilka lat ? Czy masz jakiś cel (zawody? ), czy trenujesz pod okiem trenera? Czy Twoja dieta jest zbilansowana ? i na koniec: czy jest to Twój pierwszy suplement kreatynowy? Jeśli tak, to proponuję zacząć od zwykłego monohydratu kreatyny i wyczuć jak reaguje Twój organizm. Już po monohydracie możesz odnotować ogromny progres. Sama arginina to świetny suplement o którym doktor D.Szukała rozpisywał się nie raz. Kreatyna podobnie. Jesteś dorosły, więc teoretycznie możesz stosować taką suplementację, ale zaczęłabym na spokojnie od samego początku - dieta + trening i powoli z wyczuciem suplementacja.
30.12.2012 15:59
Przyjmuję w poradniach:
Kraków

http://www.kozela.dobrydietetyk.pl/
Witam, ponownie.

Zaczynając od pytania, co będę brał za kilka lat, nie zamierzam sięgać po żadne środki typu SAA, prohormony czy hormon wzrostu. Pragnę zostać przy odzywkach typu staki kreatynowe. Nie jest to mój pierwszy kontakt z kreatyną, dwa miesiące temu zakończyłem dwumiesięczny cykl na monohydracie kreatyny. Celem dla mnie nie są, żadne zawody lecz jedynie estetycznie rozbudowana sylwetka. Nie trenuje pod okiem trenera, aczkolwiek na siłowni ćwiczę cztery razy w tygodniu po mniej więcej 70 do 90 minut.(trening dzielony uwzględniający rożne partie mięśni w zależności od dnia treningowego). Co do mojej diety, na dzień dzisiejszy jest ona na poziomie 3500 kcal, a jej wartości to 30% białka 40% węglowodanów i 30% tłuszczu. Spożywam takie pokarmy jak jaja kurze, płatki owsiane, filety z kurczaka, twarogi, mleko, nasiona słonecznika i dyni, banany oraz owoce.Jem także brązowy ryż, pieczywo razowe, fasole czerwoną i kukurydzę.Dodatkowo jednym z posiłków jest suplementacja gainerem PVL Mutant Mass w ilości 100 gram (wliczony w ogólna ilość kalorii).Unikam słodyczy, soli, napoi słodzonych. Ważę 74 kg przy wzroście 173 (talia 74 cm).

Pozdrawiam, jak również dziękuje za odpowiedz.
Świetnie! Wszystko wygląda jak najbardziej pozytywnie i bardzo profesjonalnie. Mutant mass to również jeden z moich ulubionych suplementów. Polem także Profi Mass z Olimpu ze znikomą ilością cukrów prostych. Zatem: wiesz czego chcesz i masz na to bardzo dobry plan. Nie widzę przeszkód w suplementacji stakami kreatynowymi (zwłaszcza, że masz zamiar zrobić racjonalną przerwę dającą oddech receptorom). Co do diety jedna uwaga: Jak najwięcej warzyw by uniknąć kwasicy metabolicznej. Już sama arginina działa na plus, ale praktycznie wszystkie produkty które wymieniłeś działają kwasotwórczo. Polecam Ci marchew, buraki, rodzynki, szpinak, sałatę, kapustę, brokuł, pomidor, banan, ziemniak i inne warzywa oraz większość owoców. Listę produktów łatwo znaleźć w sieci. Są one uszeregowane wdł. wskaźnika PRAL (http://www.bitterpoison.com/archive/calculate-acid-alkaline-with-pral-formula/ ). Jak wiesz podczas ćwiczeń oraz podaży sporej ilości kwasotwórczej żywności wzrasta poziom jonów wodorowych. Naturalne bufory naszego organizmu (głównie wodorowęglanowy i hemoglobinowy) nie wydalają z zaprowadzeniem równowagi kwasowo-zasadowej i rodzi się problem. Można temu zapobiec bilansując dietę w naturalne produkty roślinne. Pozdrawiam i życzę powodzenia!
Odpowiedz w tym wątku