Suplementacja ( cel - budowanie masy mięśniowej )

Ocena:
0
Witam Panie Darku. Rozpisałem sobie suplementację na jesień zgodnie z "ZASADAMI WSPOMAGANIA TRENINGU W OKRESIE KSZTAŁTOWANIA RÓŻNYCH CECH
MOTORYCZNYCH" które znalazłem na stronie www.profimedsport.pl Dysponuje nie dużą kwotą dlatego są to tylko podstawowe produkty. Celem będzie budowanie masy mięśniowe. DAWKOWANIE W DNI TRENINGOWE BCAA ( 3g 45 min przed treningiem i 3g po treningu ). Kreatyna 5g bezpośrednio po treningu. Węglowodany 50g bezpośrednio po treningu. Białko (25g 30 min po treningu i 25g przed snem) tutaj mam pytanie czy może to być białko serwatkowe chodzi mi o przyjmowanie go na noc, bo z tego co wiem na noc najlepsza jest kazeina bo dłużej się rozkłada. Ja niestety nie dysponuje kwota by zakupić dwa białka. DAWKOWANIE W DNI WOLNE BCAA ( 3g na czczo i 3g przed snem )
Kreatyna (5g- po 1g do posiłków)
Białko - niekoniecznie. Oprócz tego wszystkiego codziennie ZMA wieczorem przed snem zawierające w 2kaps. 330mg Magnezu , 22mg Cynku i 8mg vit.B6 Będę wdzięczny za sprawdzenie suplementacji. Pozdrawiam


11 odpowiedzi

Ocena:
0
Witam Panie Maćku. Zestaw niby podstawowy, ale tak naprawdę
najbardziej sensowny. Można powiedzieć, że ułożony jest logicznie i optymalnie i nie wymaga żadnych większych rozszerzeń.

Białko serwatki z tytułu szybkiej wchłanialności oraz wyższej aktywności anabolicznej jest generalnie polecane po treningu w fazie bezpośredniej odnowy powysiłkowej. Jeżeli jednak rozważa Pan stosowanie białka także o innych porach, można kupić białko mieszane np. połączenie jajecznego (bardzo dobre), serwatkowego, kazeinowego. Jest kilka takich preparatów na rynku, więc nie powinno być problemu. Lepiej w takiej sytuacji stosować mieszankę różnych białek niż jedną wybraną frakcję. Taki preparat zastosowany bezpośrednio po treningu nie będzie także w żaden znaczący sposób odbiegał skutecznością działania od samej serwatki.
21.08.2011 17:22
Przyjmuję w poradniach:
Kraków • Ostrów Wielkopolski

dr Dariusz Szukała
Dobry Dietetyk
Serdecznie dziękuje za odpowiedź Panie Darku. Pozdrawiam
- jaki poleciłby Pan preparat, który jest właśnie połaczeniem białka jajecznego, serwatkowego i kazeinowego? Pewnie ma Pan gotowe nazwy w głowie a przeszukanie setek preparatów byłoby dość nużące.Najlepiej gdyby to było coś z Olimpa.
- w jakiej sytuacji ma sens sumplementacja przed snem preparatem białkowym(taką mieszkanką) ? Czy w przypadku gdy 5 posiłków przez cały dzien nie daje sumy gramów białka, które powinniśmy spożyć czyli po 2g na 1kg masy ciała i wtedy traktować to jako uzupełnienie? czy może z w jakiejś innej sytuacji?

Pozdrawiam
Michał
Odpowie mi ktoś?
Witaj Michał

Co do pory stosowania, to najlepszą ze względu na dłuższa kinetykę uwalniania jest pora wieczorna. Jeśli obecnie przeanalizowałeś swój bilans białka i jest deficyt, to jak najbardziej uzasadnionym będzie podanie takiej odżywki właśnie wtedy.

Otóż jeśli pilnie ma być to Olimp, to 2 propozycje mieszanek masz poniżej:

1. X 5 Protein, w którego skład wchodzi:

-ultrafiltrowane białko jaja,
-izolat białka sojowego,
-izolat białek serwatkowych,
- koncentrat białek serwatkowych,
- kazeina micelarna.

2. Mega Strong Protein, w składzie:

-kazeina micelarna,
-koncentrat, izolat i hydrolizat białek serwatkowych,
-albumina białka jaja,
-peptyd glutaminowy.

Inne pozycje popularne na rynku to:

- Myofusion Gaspari Nutrition,*mieszanka
- Matrix 5.0 Syntrax,*mieszanka
- Casein Optimum Nutrition*kazeina

Wybór jest dość duży i na pewno coś znajdziesz.

P.S Wskazane odżywki potraktuj jako orientacyjne informacje niż jakakolwiek reklama.

Pozdrawiam i powodzenia :)
Łukasz J.
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Trochę się niecierpliwiłem, wszedłem na www.kulturystyka.sklep.pl, wybrałem odżywki białkowe na noc a potem filtr na Olimp i dokładnie tą samą listę mi wyswietliło.
Dzięki
Patrzę jeszcze na specyfikację tych dwóch produktów:
1. X 5 Protein, w którego skład wchodzi:
-ultrafiltrowane białko jaja,
-izolat białka sojowego,
-izolat białek serwatkowych,
- koncentrat białek serwatkowych,
- kazeina micelarna.
2. Mega Strong Protein, w składzie:
-kazeina micelarna,
-koncentrat, izolat i hydrolizat białek serwatkowych,
-albumina białka jaja,
-peptyd glutaminowy.

One jednak mają różny skład a dla nie-profesjonalisty nie jest prosta decyzja "który wybrać?" Pierwszy z nich X5 wydaje się "lepszy" ale nie mam na to żadnego konkretnego argumentu. Można myśleć, że ma dużo składników i może dlatego jest lepszy, ale z kolei wiele składników oznacza, że każdy z nich jest w jakichś określonych proporcjach.
A może jednak drugi preparat "Mega Strong Protein" jest lepszy?

Witaj Michał

Co do wyboru , dla Ciebie obydwie opcje będą trafnymi. Są to formy bardzo uniwersalne, w których znajdziesz szukaną mieszankę serwatki, kazeiny i albuminy jaja.

Pozdrawiam i powodzenia.
OK, rozumiem. Dziękuję
Jeszcze ja zadam pytanie do tego tematu. Chciałbym się zapytać, czy carbo wypite po treningu siłowym ma być wliczane do bilansu. Przykladowo , jesli moja dieta zakłada 300 g W na dzień , czy w te 300 g mam wliczać te 50 g wypite po treningu. Dodam, że też jest to trening ukierunkowany na masę mięśniową. Mam też typ budowy endomorficzny. I jeszcze jedno - sporo osób po treningu siłowym poleca wypicie vitargo. Vitargo ma w swoim składzie głównie skrobię kukurydzianą, chciałbym poznać wasze zdanie (zdanie ekspertów) na temat spożywania samej skrobii kukurydzianej , takiej kupionej w sklepie z ekologiczną żywnością. Z niecierpliwością czekam na odpowiedź.
Witaj Daminaie :)

I. Czy „carbo” wypite po treningu siłowym ma być wliczane do bilansu ?

Moja odpowiedź

Jeśli dawka tyczy się tej w granicy 50g. oraz pory potreningowej to nie liczymy. Jeśli spożywamy w innych porach dobowych-tak, liczymy. Z realiów wiedzy dotyczących żywienia sportowców wiadomo, że istnieją pewne znaczące odstępstwa od klasycznego modelu żywienia ludzi zdrowych. Osoby aktywne fizycznie są specyficzna grupą, więc strategie żywienia znacznie różnią się od siebie. Biorąc pod uwagę fakt, że po zakończeniu sesji wysiłkowej dochodzi do obniżenia się zasobów poziomu cukry we krwi (tzw. hipoglikemia potreningowa), podanie łatwo przyswajalnych węglowodanów jest wskazanym w celu normoglikemii. Co więcej pora ta sprzyja wręcz „wchłonięciu niczym w gąbkę” tej dawki „carbo” (ok. 50g), więc nie uwzględniamy w bilansie CPM (WW/dobę). Podkreślam tyczy się: po treningu (najlepiej bezpośrednio po i określonej dawki).

*dla informacji w modelu odżywiania ludzi bez wysiłku zaleca się nie przekraczanie 10% dziennej podaży kcal z CP, w zależności od sportu, rodzaju wysiłku znacznie odmiennie.

II. Spożywanie samej skrobii kukurydzianej , takiej kupionej w sklepie z ekologiczną żywnością vs. odżywka Vitargo®.

Moja odpowiedź:

Tu sprostuję Damianie, że Vitargo jest otrzymany ze skrobii jęczmiennej, co jest niezwykle istotne dla sportowców i naukowców.

Sądzę, że częstym błędem jest nieodpowiednie postrzeganie konsumenta/sportowca/innego odżywki pod kątem „ogólnika” występującego w preparacie. Zastanawiamy się wtedy, czy nie taniej, zdrowiej, ogólnie lepiej zastosować jest tańszy wymiennik. Otóż wychwytując pojęcie skrobia kukurydziana zapominamy, że może ona występować w różnych formach biodostępności dla organizmu sportowca. Procesy technologiczne służą poprawieniu surowca pod względem szybkości wchłaniania, opróżniania żołądka po spożyciu tejże formy, wielkości molekularnej (www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10664095), osmozy czy ogólnych cech sensorycznych produktu, które znacznie wzbogacają produkt wyjściowy. Popularna skrobia kukurydziana, zwana przez zwolenników Dukana „maizeną” jest znacznie uboższa niż wielokrotnie testowane Vitargo (także niezależne badania naukowców), co więcej jest strukturalnie zupełnie innym produktem/substancją. Sprawa form tyczyła się także popularnej „serwatki, która wyjściowo niczym nie przypomina pełnowartościowego produktu białkowego. Po odpowiednich procesach technologicznych służących usunięciu tłuszczu wyizolowaniu protein przybiera efektywne, zaawansowane formy (koncentrat WPC, izolat WPC czy hydrolizat) znacznie podwyższając jej wartości biologiczne.

Zalety form zaawansowanych np. Vitargo®:

- forma „wielko/wysoko cząsteczkowa” przypominająca glikogen,
- szybsze opróżnienie żołądka,
- niska osmolalnosć (zwiększony transport z jelita do tkanek pracujących),
- i kilka innych istotnych, ale za dużo tłumaczenia 


Tak więc, jeśli chodzi o różnice między tymi 2 formami to cel zastosowania w resyntezie glikogenu u sportowca znacznie bardziej przemawia na korzyść Vitargo® (ze skrobii jęczmiennej).

Pozdrawiam Damianie i powodzenia w treningach 
Łukasz J.
A ja obecnie biorę to http://preparat.eu/somatodrol-opinie-cena-skutecznosc-efekty/ somatodrol i widze spore efekty, ale kuracja pewnie będzie dłuższa niż 3 miesiące.
Uważajcie! zanim zaczniecie stosować ten somatodrol warto poczytać te opinie http://vitamer.pl/forum/somatodrol-cala-prawda
Preparat na przyrost masy mięśniowej - http://nplink.net/ontnUJVn Miałem lepszy przyrost masy mięśniowej i zacząłem odzyskiwać dawną rzeźbę, a wszystko to bez wzdęć czy nadwagi, które wywoływały inne środki.
Odpowiedz w tym wątku