Żywienie niemowląt

Ocena:
0
Jaki jadłospis dla niemowlaka 11 miesięcznego?

5 odpowiedzi

Ocena:
0
Witam Panią!

Myślę, że schemat żywienia ułatwi Pani karmienie dziecka: zupa jarzynowa z kaszką glutenową, jarzynka z gotowanym mięsem (z rybą 1-2 razy w tyg.), ewentualnie z ryżem lub ziemniakiem. Całe jajko 3-4 razy w tyg. Kaszki, kleiki glutenowe/bezglutenowe, pieczywo, biszkopty, sucharki łączone z produktami mlecznymi np. mlekiem modyfikowanym, twarożkiem. Przecier owocowy, sok nie więcej niż 150g. Karmienie piersią na żądanie.
05.11.2011 16:26
Przyjmuję w poradniach:
Mińsk Mazowiecki • Siedlce • Warszawa

mgr Aldona Kopczyńska
Dobry Dietetyk
A chciałam zapytać co na przykład można zaproponować maluszkowi na 2 śniadanie?, a co ewentualnie na podwieczorek?dziękuje za odp
Na drugie śniadanie może być mleko z kaszką czy kleikiem, deserki z twarożkiem, omlety z dżemikiem, może być jajeczko, a za kilka miesięcy (2-3) jak dziecko będzie lepiej przeżuwało może być kanapka z masełkiem i wędliną. Na podwieczorek może Pani przygotowywać dziecku musy z owoców, może być pieczone jabłuszko, kisielek, budyń.
Chciałam zapytać w jakich produktach (które może jeść niemowlę 11 miesięczne) znajduje się żelazo? jak odżywiać moją Niunię bo waży (podobno) za mało (7300g)? czy lepiej pożywne śniadanie czy na wieczór. karmię ją piersią, jak się obudzi tak koło 7 - 8, a póżniej o 10 zjada kaszkę ryżową tak około 50 - 75ml. na obiad zupkę mięsno - warzywną około 200ml, a po południem różnie jakieś musy owocowe lub kromeczkę chałki z masełkiem, a około 20 zjada 150ml kaszki mleczno - ryżowej, tuż przed samym snem pierś.
Witam ponownie! w produktach spożywczych najwięcej żelaza w formie łatwo przyswajalnej - hemowej znajduje się w mięsie (wołowina, cielęcina), wątrobie. Ale źródłem żelaza są również jajka, produkty zbożowe, ryby, owoce, warzywa. Źródłem żelaza jest również Pani pokarm oraz mieszanki mleczne, które są wzbogacane w ten mikroelement. Przyswajalność żelaza zależy również od składu diety, obniżają ją: fityniany, szczawiany, taniny (wyst. np. w herbacie), fosforany , zasadowe pH, niektóre białka roślinne i wapń, a zwiększają kwas askorbinowy (wit. C).
Menu Pani dziecka komponuje Pani prawidłowo (proszę tylko zwrócić uwagę na porcje (2 posiłek), a śniadanko powinno być oczywiście posiłkiem pożywniejszym, kolacja delikatniejsza, także pomysł z kaszką + pierś - świetny pomysł. Proszę też nie zapominać o jajeczku. Jeżeli dziecko jest zdrowe, to wagą proszę się nie zadręczać, może to uroda dziecka. W razie wątpliwości proszę o konsultację z pediatrą.
A taki schemat żywienia maluszków coś jak http://wodadladziecka.pl/catpages/aktualnosci-maluszek faktycznie się sprawdza?
Odpowiedz w tym wątku