Jak ustrzec się rozstępów?

Ocena:
0
Na co zwrócić uwagę aby zmniejszyć powstawanie rozstępów w trakcie ciąży, czy można temu jakoś zaradzić?

3 odpowiedzi

Ocena:
0
W tej kwestii mogę się jedynie spróbować wypowiedzieć od strony żywieniowej. Tak naprawdę wciąż jeszcze nie wiadomo jaka jest przyczyna pojawiania się u wielu kobiet ciężarnych tego problemu. Generalnie uważa się, że jest to uwarunkowane gwałtownym wzrostem masy ciała w ciąży, co powoduje nadmierne rozciąganie skóry oraz pękanie włókien sprężystych. Bardzo często z tym problemem walczą również sportowcy, którzy w krótkim czasie doprowadzają do silnego przyrostu masy mięśniowej. Ale prawdopodobnie rozciąganie skóry nie jest jedyną przyczyną rozstępów, bowiem tego typu problem bardzo często pojawia się także u młodzieży w okresie dojrzewania, gdzie nie zawsze mamy do czynienia z nagłym powiększaniem rozmiarów ciała. Coraz częściej zwraca się uwagę, że może być to wynik nagłego wzrostu zapotrzebowania organizmu na składniki odżywcze (ciąża, sport, dojrzewanie), któremu nie jest w stanie sprostać dotychczasowy sposób żywienia. Podkreśla się tutaj szczególną rolę odpowiedniej podaży białka, ale także niektórych witamin, w szczególności kwasu foliowego i witaminy B12 - składników biorących udział w syntezie DNA. Witaminy wydają się mieć szczególne znaczenie dla tkanek dynamicznie odnawiających się, a do takich niewątpliwie należy skóra. Ważnym więc czynnikiem profilaktycznym wydaje się spożywanie przed jak i w trakcie ciąży odpowiedniej ilości białka, kwasu foliowego oraz B12, ale także witaminy C i witaminy E. Wszystkie te składniki są oczywiście bardzo ważne z tytułu rozwijającego się płodu, dlatego to co może pomóc dziecku, wydaje się również, ze może pomóc skórze. Warto więc z wielu powodów zwracać większą uwagę na odpowiednią jakość żywienia w ciąży.
20.07.2010 09:31
Przyjmuję w poradniach:
Kraków • Ostrów Wielkopolski

dr Dariusz Szukała
Dobry Dietetyk
Rozumiem, bardzo dziękuje. A czy mógłby mi Pan polecić jakiś dobry preparat?
Kwestię ewentualnego wyboru konkretnych preparatów uzupełniających, proponowałbym pozostawić w gestii lekarza prowadzącego, ponieważ niestety nie znam całej sytuacji. Myślę, że jeżeli zwróci się Pani z tym pytaniem do lekarza na pewno udzieli Pani stosownych zaleceń.
Odpowiedz w tym wątku