Nadwaga..

Ocena:
0
Witam! Nazywam się Adam, jestem 16-sto latkiem i mam nadwagę. Mianowicie ważę 75kg przy 173cm wzrostu. Problem wygląda tak, że utyłem 14 kg w ciągu roku, po prostu żałosne. Przy wadze 61 kg nie podobał mi się wygląd mojej sylwetki, a co dopiero teraz. Nie widać tego po mnie bardzo, aczkolwiek sam fakt budzi we mnie przymus schudniecia. Myślę, że wynika to z mojej bardzo złej diety i siedzącego trybu życia, ale pora to zmienić. Bardzo chciałbym się za siebie zabrać, aczkolwiek nie wiem jak zacząć, a nie chce tego robić źle, stąd mój post na tym forum. Problem jest taki, że od 8 do 15 siedzę w szkole, więc nie łatwo jest trzymać dietę, która obecnie jest niezdrowa i nieregularna. Tak więc, jakie ćwiczenia powinienem wykonywać i co z jakąś dietą?
Z góry dziękuję za każdą odpowiedź, pozdrawiam.

1 odpowiedź

Ocena:
0
Witam!
Może to zabrzmi banalnie, ale należy zacząć od wprowadzenia w życie zasad zdrowego odżywiania. Bardzo ważne jest solidne pierwsze śniadanie do godziny od wstania z łóżka, regularność spożywanych posiłków (przerwy między nimi nie powinny być dłuższe niż 3-4 godziny) i ich urozmaicenie, lekka kolacja zjedzona 3-4 godziny przed snem, odpowiednia ilość wody i ruchu!
Będąc w szkole od 8:00 do 15:00 można, a nawet należy zabierać ze sobą jakieś dwa posiłki. Wówczas nie przegładzamy naszego organizmu spowalniając tempo metabolizmu i tym samym prowokując odkładanie zbędnej tkanki tłuszczowej.
Tak więc, jeśli śniadanie zjedzone będzie jeszcze w domu ok. 7:00, to następny posiłek ok. 10:30, kolejny ok. 13:30 i obiad pewnie już w domu ok. 16:00, kolacja może ok. 19:30. To tylko przykład ułożenia posiłków, bo nie znam Twojego rozkładu dnia, nie wiem jak długo trwa aktywność dobowa, jakie treningi planujesz itp.
A teraz co jeść? Z diety na pewno trzeba wykluczyć wszelką żywność wysokoprzetworzoną, słodycze, słodkie napoje i soki (soki na czas diety redukcyjnej), również słone przekąski. Natomiast nie może w niej zabraknąć pełnowartościowego białka, węglowodanów, gł. złożonych, zdrowych tłuszczów, witamin i minerałów (owoce, warzywa). Świetnym uzupełnieniem zdrowej diety są orzechy, pestki, migdały, nasiona, otręby, kiełki
Podam przykłady dobrze zbilansowanych diet redukcyjnych dla mężczyzn aby łatwiej było ułożyć własny plan żywienia:
http://fitdietetyk.pl/czytelnia/10016/redukcja-wagi-dla-mezczyzn-1800kcal/
http://fitdietetyk.pl/czytelnia/10014/redukcja-wagi-2200kcal/
Jeśli chodzi o aktywność fizyczną, to polecałabym na ten czas jakąś formę ćwiczeń aerobowych, np. marsze, biegi (to zależy od wytrenowania organizmu), nordic walking, rower, pływanie.
Pozdrawiam:)


Chcąc się odchudzac w tym wieku powinienes się skonsultowac z dietetykiem. Należy pamiętać, ze twój organizm jeszcze się rozwija i rosnie wiec potrzebuje składników odżywczych. Na pewno jednak zmiana diety i ruch nie zaszkodzi a wrecz przeciwnie :) zacznij może biegac, albo grac w pilke nozna (nie wirtualna! ;)) – to sa takie naturalne czynności. Dodatkowo zmien troche diete. Np. kupuj gotowe salatki fit&easy; http://www.fitandeasy.pl/pl - bedzie ci latwiej utrzymac diete :)
, ja na odchudzanie zaczęłam zażywać http://www.naturala.pl/Produkt/245/l-karnityna i naprawdę muszę powiedzieć, że naprawdę pomaga
Wszędzie gdzie coś na temat odchudzania, to są i negatywy, czy ktoś z Was stosował może [url=http://vitamer.pl/forum/triapidix300-czy-warto]to [/url]??? Po komentarzach juz sama nie wiem, miał ktoś z z tym styczność???
Odpowiedz w tym wątku